Moje recenze k filmu Mumie (1999)

2. srpna 2010 v 0:11 | Uzavřená |  Recenze

Rozhodla jsem se, že zkusím něco nového. Když shlédnu nějaký nový film poté hledám, jak se vlastně jmenoval a tak. Proto jsem se rozhodla, že ke každému shlédnutému filmu napíši pár řádků svého hodnocení, abych si to pěkně uspořádala. Dnes začnu svým téměř nejoblíbenější filmem Mumie, jako malá jsem se na ní dívala od rána do večera.

Pro ty co neznají, seznámení s dějem:

Píše se rok 1920 před kristem. Nacházíme se ve městě Théby. Devatenáctá dynastie a u moci se nechází nejbohatší faraón - Sethi I se svou krásnou mladou manželkou Anck-su -namun (Patricia Velasquez). Mladičká princezna hledá lásku u nejvyššího velekněze Imhotepa (Arnold Vosloo). Jejich poměr je ovšem faraonem odhalen. Milencům nezbývá nic jiného než Setiho I. zabít. Moc času jim nezbývá do místnosti vtrhnou faraonovi stráže. Zatím kněží Imhotepa ho odvedou pryč, princezna Anck-su-namum spáchá sebevraždu, po dohodě s Imhotepem, který jí slíbil, že ji přivede nazpět. Brzy na to se vloupe do princezniny hrobky a odveze její tělo do města mrtvých - Hamunaptry. Pomocí knihy mrtvých najde způsob, jak ji vzkřísit zpět. Něž stihne rituál dokončit přepadnou ho Setiho kněží, kteří ho sledovali a zajmou ho. Imhotepovi za živa vyříznou jazyk a mumifikují ho za živa. Byl stižen nejhorší egypskou kletbou - Honday. "Byl uzamčen v sarkofágu, navždy uvězněný mezi životem a smrtí. Od té doby ho mágové střeží, aby se nevynořil na zem jako strašlivý mor a zkáza lidstva. Jako ďábelský masožrout se smrtící silou věků s mocí nad písky a s vědomím vlastní nepřemožitelnosti." (Citace z filmu)

Hlavní příběh se odehrává v roce 1923, kdy do Kábulské věznice přijde Evelyne (Rachel Weisz) s jejím bratrem Jonathanem (John Hannah). (Který našel klíč a mapu ztraceného města Hamunaptry, které je pokládáno za legendu. Sestře řekl, že to našel na jednom nalezišti, to ovšem nebyla pravda. Poté ji sděluje, že ji ukradl jisté O´Connelovi, proto se za ním do věznice vydávají, aby zjistili, co o městě ví.) Rick O´Connel jim poví, že v Hamunpře byl a zná cestu. Ovšem jeho poslední minuty života jsou sečteny, čeká ho oprátka. Evelyne vykoupí jeho život. Rick je Evelyne zavázaný proto ji slíbí, že ji pomůže město mrtvých najít. Záhy zjistí, že nejsou jediní, kteří město hledají. Američané v čele s jeho dávným "kamarádek" Benym (Který v Hamunptře byl s ním).

Obě skupiny město najdou. Začnou prohledávat staré zbytky města. Rickova skupina najde starou mumii (Imhotepa) a američané najdou posvátnou knihu mrtvých, bohužel ji, ale nedokáží otevřít. Evelyne se podaří knihy zmocnit a pomocí klíče u kterého byla mapa, knihu otevře. V okamžiku, kdy přečte první odstavec z knihy, rozpoutá hotové peklo. Probudí totiž prokletého netvora - Imhotepa. Na celou zemi se snese deset egypských ran. A jeden po druhém umírají ti američané, kteří byli o otevření skříňky s knihou a kanopami. Čím blíže je netvor k zabítí všech tím více nabývá lidské podoby. Imhotep se také chystá dostát svému slibu a oživit svou milovanou Anck-su-namum, jako oběť si vybral Evelyne. Tím začíná pro Ricka boj o čas. Musí zastavit netvora a zachránit krásnou Evelyne.

Můj názor mé hodnocení:
Eve

Film má hororové prvky. Ovšem já se u něj nikdy nebála. Někteří film přirovnávají k Indianu Jonese, ale já tak nečiním. Tento film mě nadchl jak zpracováním, obsazením a svým výborným vkusem hlášek. Některé scény vám zůstanou v hlavě dlouho, jsou opravdu působivé až mnohdy vypadají dost reálně. Co by to bylo za film, aby jsme si neužili trochu srandy, kterou přináší Evelynin bratr Jonathan (John Hannah), jeho postava nemá chybu. Jeho postavu si jistě zamilujete. Krásná Rachel Weisz si zahrála naivní, ale chytrou knihovnici s kterou se určitě nebudete nudit. Brandar Fraser v roli O´Connela si zahraje na hlavního hrdinu filmu. Ovšem přijde mi, že to zahrál vyborně, výkony všech těchto třech herců jsou naprosto úžasné, ale Jonathan vyčnívá. Určitě se také zamilujete Kevin J. O'Connora v roli sobeckého a "zlého" ňoumy Bena. Jeho vydina po bohatský a lezení do zadku netvorovy, nemá chybu. Nesmíme také zapomenou na hlavního záporňáka Arnold Vosloo. Je to velmi charismatický herec, ale jeho vystup v tomto filmu považuji za lehce slabší. V neposlední řadě představím Oded Fehr v roli Adetha Baye ochránce města Hamunaptry, který měl hlídat, aby se netvor neprobral k životu. Je to velice dobrá postava s dobrým charakterem.
Rick

Myslím, že tenhle film není lekavý není strašidelný to mu chybí. Ovšem zasmějete se u něj dosytosti. A některé scény se vám prostě zaryjí pod kůži.

Moje hodnocení je pro tento film vysoké dávám celým 85%